Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Публічний діалог

Велолюбителі Луцька зібралися у музейному дворику Волинського краєзнавчого музею, аби обговорити проблеми та виклики велосипедної інфраструктури, перспективи її розвитку та можливості покращення велоруху.

Подія, яка відбулася 7 серпня, стала частиною другого сезону міських лекцій і дискусій Urban Talks, в межах першого урбаністичного дослідження Urban Vision Lutsk. Про це повідомляє ГО «Алгоритм дій».

У публічному діалозі взяли участь:

  • Тарас Дацюк — урбаніст, архітектор, учасник ГО «місто.ребут»;
  • Алла Доманська — депутатка Луцької міської ради, членкиня робочої групи з покращення організації дорожнього руху Луцької міської територіальної громади;
  • Іван Мирка — голова ГО «Інфраструктурний клуб», депутат Волинської обласної ради та велоінфлюенсер,
  • Олександр Кревський — спортсмен-аматор, амбасадор бренду велосипедів Pride bikes.

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Тарас Дацюк запевняє, що велосипед – це найшвидший вид транспорту у місті, якщо існує єдина веломережа. Оскільки в Україні триває війна і пріоритетним є забезпечення Збройних сил України, він пропонує об’єднати велосипедні шляхи Луцька мінімальними затратами. 

 «Їхати по обочині — це не веломережа, це незручно. Хочеться, щоб велосипед був повноцінним засобом пересування. Краще хай вона буде не супер розбудована, але вона буде відразу цілісна, щоб можна було, наприклад, з сорокового на ДПЗ доїхати по велосмузі», – каже урбаніст.

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Олександр Кревський акцентує на неповазі автомобілістів і пішоходів до велосипедистів. Велолюбитель наголошує на важливості пропагування велосипеда, як повноцінного засобу пересування містом.

 «Хотілося б привчати людей до того, що велосипед – це не соромно, а навпаки – круто. Але працювати над цим потрібно комплексно, не лише з велоінфраструктурою, а з культурою. Велосипедист – це теж учасник руху і потребує безпеки», – пояснює Олександр.

Іван Мирка зі свого боку розповів, що з 2014 року існує робоча група на рівні Волинської обласної адміністрації, де до розробки концепції розвитку велоінфраструктури області залучені всі громади. 

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Також з того часу існує два документи: Програма розвитку інфраструктури Волинської області та Рекомендаційний лист. За словами чиновника, вони є обов’язковими до виконання, але все потребує перегляду, внесення змін і актуалізації.

«Через Програму можна фінансувати, співфінансувати, будувати, робити будь-що, що необхідно. У рекомендаційному листі вказано, що при будівництві, реконструкції, ремонті вулиць, доріг, населених пунктів треба проєктувати велосипедні доріжки. Ця рекомендація була надіслана і службам доріг, і органам місцевого самоврядування», – розповідає депутат.

Алла Доманська, як представниця міської ради, розповіла, що робоча група на рівні міста теж існує і вона працює. 

«З останнього: Дружби народів ми не реконструюємо, бо не витрачаємо на це кошти. Війна. Але правки в проєкт ми внесли, точно так само ми будемо робити по інших вулицях. Група не припиняє працювати, власне останній рік вона працює дуже активно. Ми збираємося щомісяця», – пояснює Алла Доманська.

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Висновки публічного діалогу:

  • У Луцьку є великий запит на пересування велосипедом, але немає комфортних та безпечних умов для цього (велосмуги, велодоріжки, переходи, парковки, міські сервіси);
  • Велосипед — є найшвидшим засобом пересування містом, а також сприяє здоров’ю та збереженню екології;
  • Для ефективного велоруху містом потрібно створити єдину веломережу — під час воєнного стану достатньо нанесення розмітки та поваги до велосипедистів на вулицях;
  • У місті керуються застарілими і неактуальними проєктними рішеннями в документах щодо організації дорожнього руху;
  • Через необізнаність громадськості правил щодо велосипедного руху містом існує небезпека для здоров’я та життя велосипедистів під час пересування вулицями;
  • Початок є — потрібні нові люди в робочі групи, внесення змін у документацію і ефективна комунікація між усіма сторонами: громадськість, бізнес і органи місцевого самоврядування, зокрема департамент житлово-комунального господарства (зараз діалог відсутній);
  • Громадський сектор має вплив, тому потрібно проводити більше ініціатив, публічних акцій та обговорень, запрошувати представників влади;
  • На обговорення робочої групи Луцької міської ради може прийти будь-хто охочий — як зі скаргами, так і пропозиціями;
  • Рекомендація у разі виникнення проблеми, яка стосується велоінфраструктури – звертатися на гарячу лінію Луцької міської ради: телефон – 0800 10 1580, електронна пошта – [email protected].

Наприкінці заходу організатори підготували для учасників велоквест містом, який створила проєктна менеджерка Urban Vision Lutsk Лідія Гонтар та велоактивіст Віталій Стрик за підтримки магазину «Крути педалі».

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Про що у Луцьку говорили велолюбителі

Новини України